top of page

Algemene verkoopvoorwaarden De veranda vakman. 

 

Artikel 1 - Algemene bepalingen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en alle daaruit volgende handelingen tussen De veranda vakman of één van de daaraan gelieerde rechtspersonen en overige juridische entiteiten, hierna: De veranda vakman en u, de klant.

  2. Uw voorwaarden gelden niet en worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

  3. Wanneer een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, dan blijven de overige bepalingen wel geldig. U moet instemmen met nieuwe bepalingen. Deze zullen zoveel mogelijk met de oude nietige of vernietigde bepalingen overeenkomen.

  4. De bepalingen uit de overeenkomst gaan voor als deze strijdig zijn met de bepalingen uit deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 2 - Wanneer is er een overeenkomst?

  1. Alle aanbiedingen van De veranda vakman zijn vrijblijvend en gelden 30 dagen.

  2. Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u van De veranda vakman een schriftelijke bevestiging. De overeenkomst komt tot stand na ontvangst van de schriftelijke bevestiging of doordat feitelijk wordt begonnen met de werkzaamheden door De veranda vakman. De artikelen 6:227b lid 1 BW en 6:227c BW zijn uitdrukkelijk niet van toepassing op overeenkomsten met partijen die handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

 

Artikel 3 - Hoe gaat de levering in zijn werk?

  1. De veranda vakman levert iedere prestatie zoals schriftelijk is overeengekomen en mag hiervoor gebruik maken van derden.

  2. De veranda vakman mag bestelde zaken in gedeelten leveren.

  3. De afgesproken levertermijn is geen fatale termijn. Indien De veranda vakman niet levert binnen de afgesproken termijn, moet u De veranda vakman schriftelijk een redelijke termijn van ten minste 30 dagen geven om alsnog na te komen. De veranda vakman kan pas in verzuim komen te verkeren na ommekomst van voornoemde termijn.

  4. In de overeenkomst worden afspraken gemaakt over de levering. U moet de producten afnemen op het moment dat De veranda vakman aangeeft dat deze opgehaald kunnen worden of deze bij u worden bezorgd. Indien u de producten – na sommatie tot afname – na acht dagen nog steeds niet opgehaald heeft, dan mag De veranda vakman de producten aan een ander verkopen of voor uw risico opslaan. U bent de aanvullende kosten, waaronder in ieder geval de opslagkosten en de behandelingskosten, aan De veranda vakman verschuldigd. De veranda vakman mag in dit geval de overeenkomst ontbinden.

 

Artikel 4 - Wat zijn uw verplichtingen indien sprake is van een gebrek?

  1. U bent verplicht om geleverde producten direct na ontvangst te keuren en te controleren.

  2. Bezwaren, gebreken of defecten met betrekking tot (niet direct zichtbare) gebreken moeten onmiddellijk schriftelijk en zo gedetailleerd mogelijk aan De veranda vakman worden gemeld. Onder onmiddellijk wordt verstaan uiterlijk binnen twee kalenderdagen, nadat u ze heeft ontdekt (of had kunnen ontdekken). Zonder deze melding worden de betreffende producten geacht te zijn geleverd zonder beschadiging, defecten of gebreken en wordt ervan uitgegaan dat De veranda vakman conform de overeenkomst heeft geleverd.

  3. Schade aan producten veroorzaakt door vernieling of beschadiging van de verpakking komt voor uw rekening en risico.

  4. Het melden van een klacht schort uw betalingsverplichting niet op. Ook blijft u in dat geval gehouden om eventuele andere bestelde zaken af te nemen en te betalen.

  5. Indien blijkt dat een klacht ongegrond is, komen de kosten die De veranda vakman hierdoor heeft gemaakt volledig voor uw rekening.

 

Artikel 5 - Hoe betaalt u voor de producten van De veranda vakman? 

  1. Alle kosten uit de overeenkomst zijn exclusief btw. Ook andere door de overheid opgelegde heffingen, transport- en afleveringskosten, reis- en verblijfkosten in het buitenland en gebruik van bijzondere installaties zijn niet inbegrepen.

  2. U dient binnen per direct of in de overeenkomst opgenomen termijn te betalen, op een door De veranda vakman aangegeven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.

  3. Via de webshop heeft u de mogelijkheid de betaling te voldoen via iDeal, Bankcontant of andere betalingsmogelijkheden. Op het moment dat u hiervoor kiest wordt u doorverwezen naar de website van deze derde. Na het voldoen van de betaling ontvang u de betalingsbevestiging en de factuur op het door u opgegeven e-mailadres.

  4. Wanneer De veranda vakman in gedeelten levert, mag ieder gedeelte afzonderlijk worden gefactureerd.

  5. Wanneer u niet betaalt binnen de afgesproken termijn, verkeert u direct in verzuim en bent u na de vervaldag van de factuur rente verschuldigd. Deze rente zal gelijk zijn aan de wettelijke handelsrente, met een minimum van twee procent per maand. Ook moet u dan alle (buiten)gerechtelijke incassokosten van De veranda vakman betalen. Deze kosten bedragen in ieder geval 15 procent van de hoofdsom met een minimum van € 150,00.

  6. U mag eventuele vorderingen op De veranda vakman, uit welke hoofde dan ook, niet verrekenen met openstaande facturen.

  7. De veranda vakman heeft het recht om zekerheid van u te vorderen voor het nakomen van uw (betalings)verplichtingen en/of uitsluitend onder rembours te verzenden.

  8. Heeft u een bezwaar tegen de factuur? Dan moet u dit binnen 7 dagen na de factuurdatum schriftelijk aan De veranda vakman laten weten. Doet u dit niet, dan geldt het gefactureerde bedrag als erkend. Bezwaren tegen de factuur schorten uw betalingsverplichting niet op.

 

Artikel 6 - Wanneer mag De veranda vakman de overeenkomst opschorten of (gedeeltelijk) ontbinden? 

  1. In aanvulling op de wettelijke mogelijkheden tot opschorting en (gedeeltelijke) ontbinding, mag De veranda vakman de uitvoering van de overeenkomst direct, zonder dit vooraf aan u te laten weten, opschorten of direct, zonder dit vooraf aan u te laten weten, (gedeeltelijk) ontbinden wanneer:

    1.  u weigert betalingszekerheid te stellen;

    2.  er sprake is van uw faillissement, (voorlopige) surceance van betaling is verleend aan u, uw ondercuratelestelling, schuldsanering of stillegging, liquidatie of gehele of gedeeltelijke overdracht van uw bedrijf of beslag dat niet binnen 30 dagen wordt opgeheven of vernietigd.

  2. Als een van voornoemde omstandigheden zich voordoet, verkeert u direct in verzuim. De veranda vakman heeft dan tevens het recht om schadevergoeding van u te vorderen.

 

Artikel 7 - Wat zijn uw kosten bij annulering?

  1. Als u de order annuleert, moet u de kosten die De veranda vakman hiervoor heeft gemaakt en de schade die zij daardoor lijdt tot een redelijk bedrag vergoeden. De veranda vakman behoudt het recht om schadevergoeding te vorderen, indien de schade het redelijke bedrag overtreft. Het redelijk bedrag wordt berekend op basis van onderstaande staffel:

    1. bij annulering tot acht dagen voor de leveringsdatum: 25% van de order;

    2. bij annulering langer dan één dag korter dan acht dagen voor de leveringsdatum: 50% van de order;

    3. bij annulering één dag of korter voor de leveringsdatum: 75% van de order.

 

Artikel 8 - Wat zijn de gevolgen van overmacht?

  1. Wanneer er sprake is van overmacht mag De veranda vakman de uitvoering van de overeenkomst opschorten of de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden zonder dat zij hiervoor schadevergoeding aan u hoeft te betalen.

  2. Duurt de overmacht langer dan 60 aaneengesloten dagen, dan mag u de overeenkomst schriftelijk ontbinden. De veranda vakman is aan u geen schadevergoeding verschuldigd.

 

Artikel 9 - Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle door De veranda vakman geleverde producten blijven eigendom van De veranda vakman totdat u het volledig verschuldigde bedrag betaald heeft.

  2. U mag deze onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten niet verpanden of op een andere manier bezwaren.

  3. Als een derde beslag legt op deze onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten of een recht hierop wil vestigen, dan moet u dit De veranda vakman zo snel mogelijk laten weten.

  4. U bent verplicht om, indien mogelijk, de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffing, en waterschade alsmede tegen diefstal. Als De veranda vakman hierom vraagt, mag De veranda vakman de polis van de verzekering inzien.

  5. U bent verplicht om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbare eigendom van De veranda vakman te bewaren.

  6. Indien dit gunstiger is voor De veranda vakman, wordt het eigendomsvoorbehoud na invoer van de betrokken zaken in een ander land in de volle omvang en in het bijzonder ook in zijn reikwijdte beheerst door het recht van dat land. Indien mogelijk strekt het eigendomsvoorbehoud zich dan uit tot de met de geleverde zaken gevormde nieuwe zaken en blijft de eigendom van de zaken bij De veranda vakman totdat u het volledig verschuldigde bedrag betaald heeft. In dit geval wordt De veranda vakman aangemerkt als producent van de nieuw vervaardigde producten en is daarvan mede-eigenaar, overeenkomstig zijn aandeel in de waarde van het nieuw vervaardigde product.

Artikel 10 - Intellectuele eigendomsrechten

  1. U mag het werk van De veranda vakman niet openbaar maken of verveelvoudigen, tenzij De veranda vakman hiervoor schriftelijke toestemming aan u geeft. De veranda vakman heeft het auteursrecht over alle door of namens haar tot stand gebrachte werken.

  2. Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder, maar niet beperkt tot, auteursrechten, merkrechten en databankrechten, op de informatie, teksten, afbeeldingen, logo’s, foto’s en illustraties op de internetsite en op lay-out en vormgeving van de internetsite zijn van De veranda vakman en/of haar licentiegevers. U mag daarop geen inbreuk maken, waaronder ook wordt verstaan het maken van kopieën van de internetsite anders dan technische kopieën benodigd voor het gebruik van de internetsite.

  3. U dient op eerste verzoek van De veranda vakman de aan u verstrekte gegevens aan De veranda vakman te retourneren binnen een door De veranda vakman gestelde termijn.

  4. Bij overtreding van het eerste of tweede lid bent u een boete verschuldigd van € 25.000,00 per overtreding en € 5.000,00 voor elke dag dat de overtreding voortduurt, met een maximum van € 250.000,00. Bij overtreding van het bepaalde in lid 3 bent u een boete van € 1.000,00 per dag verschuldigd met een maximum van € 50.000,00. De veranda vakman is gerechtigd om naast betaling van de boete een vergoeding van de volledige schade en/of nakoming vorderen.

  5. U blijft eigenaar van de stukken die u aan De veranda vakman ter inzage heeft gegeven.

  6. De veranda vakman mag de kennis die zij heeft verworven door de opdracht voor andere doeleinden gebruiken, voor zover uw vertrouwelijke informatie hiermee niet ter kennis van derden wordt gebracht.

 

Artikel 11 - Vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens

  1. Partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die zij over de onderneming van de andere partij ontvangen geheim te houden. Dit geldt tevens voor ingeschakelde derden.

  2. Informatie is vertrouwelijk als dit door één van de partijen als zodanig is aangeduid.

  3. Wanneer De veranda vakman als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: AVG) optreedt gelden de volgende bepalingen:

    1. De veranda vakman is verantwoordelijk voor de bescherming van persoonsgegevens waarvan het gebruik door De veranda vakman noodzakelijk is voor het correct opstellen en uitvoeren van de overeenkomst.

    2. Wanneer De veranda vakman persoonsgegevens verwerkt geschiedt dit met de uiterste behoorlijkheid en zorgvuldigheid en overeenkomstig de AVG.

    3. De veranda vakman gebruikt de persoonsgegevens slechts voor zover dit nodig is om de klant van dienst te kunnen zijn. De persoonsgegevens zullen niet langer bewaard worden dan wettelijk is toegestaan of noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst.

    4. De veranda vakman treft technische en organisatorische maatregelen om een passend beveiligingsniveau met betrekking tot persoonsgegevens te waarborgen, rekening houdend met de stand van de techniek en de aard van de verwerking.

  4. Wanneer de betrokkene een beroep wil doen op één van de rechten die zij op basis van de AVG heeft, dan kan dit verzoek schriftelijk worden ingediend via info@deverandavakman.nl De veranda vakman  zal dit verzoek binnen de wettelijke termijnen in behandeling nemen.

  5. De veranda vakman verstrekt uw gegevens aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Mocht De veranda vakman uw gegevens om andere redenen verstrekken aan derden dan vraagt De veranda vakman eerst om toestemming. Met organisaties die uw gegevens verwerken sluit De veranda vakman een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.

 

Artikel 12 - Garantie

  1. Indien door De veranda vakman garantie wordt gegeven op geleverde zaken, worden schriftelijk afspraken gemaakt over de garantietermijn en aanvullende garantievoorwaarden.

  2. Als u binnen de overeengekomen termijn een beroep doet op garantie, heeft De veranda vakman het recht om binnen een redelijke termijn nadat u aan De veranda vakman hebt laten weten dat er sprake is van een gebrek, het product te vervangen of te repareren, dan wel het ontbrekende alsnog te leveren. De veranda vakman kiest op welke wijze een klacht wordt verholpen. Als De veranda vakman binnen de termijn deugdelijk presteert, is de overeenkomst correct nagekomen en heeft u geen recht op schadevergoeding.

  3. Garantie geldt niet wanneer er sprake is van overmacht.

  4. Garantie wordt alleen gegeven als u aan al uw verplichtingen heeft voldaan. Iedere aanspraak op garantie vervalt, wanneer de door De veranda vakman geleverde producten door u onoordeelkundig zijn behandeld en/of verwerkt en/of de door De veranda vakman gegeven aanwijzingen niet zijn opgevolgd. Ook geldt geen garantie als het gaat om normale slijtage.

  5. Elk recht op garantie vervalt indien u niet voldoet aan het in artikel 4 van deze voorwaarden bepaalde.

 6. Houd er rekening mee dat er geen garantie van toepassing is op de meenemers van de glazen schuifwanden. Hoewel        we streven naar de hoogste kwaliteit en duurzaamheid van onze producten, kunnen we geen verantwoordelijkheid              nemen voor de werking en prestaties van de meenemers. Het gebruik van de meenemers is afhankelijk van                        verschillende factoren. Eventuele reparaties of vervanging van de meenemers vallen niet onder onze garantiedekking.        We raden u aan om tijdens het gebruik van de glazen schuifwanden extra voorzichtig te zijn en zorgvuldig onderhoud         uit te voeren om optimale functionaliteit te behouden.

​

Artikel 13 - Beperking van de aansprakelijkheid 

  1. De cumulatieve aansprakelijkheid van De veranda vakman voor schade voortvloeiende uit een toerekenbare tekortkoming, onrechtmatige daad of enige andere rechtsgrond, zal nooit meer bedragen dan maximaal tweemaal de factuurwaarde van de order exclusief omzetbelasting.

  2. De beperking uit het eerste lid van dit artikel geldt niet, indien sprake is van schade die te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid.

  3. Iedere aansprakelijkheid van De veranda vakman, alsook de rechtsvordering tot schadevergoeding, uit welke hoofde dan ook, vervalt in ieder geval door verloop van één jaar nadat u ter zake heeft geprotesteerd.

  4. U vrijwaart De veranda vakman voor eventuele aanspraken van derden, die schade lijden in verband met de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 14 - Wijziging van deze voorwaarden

  1. De veranda vakman kan altijd, zonder dit vooraf mede te delen, de algemene voorwaarden wijzigen.

  2. De veranda vakman kan wijzigingen van deze voorwaarden bekendmaken door dit op haar website te plaatsen of op een andere manier te communiceren. Het is dus aan te raden om de voorwaarden van tijd tot tijd te bekijken(www.deverandavakman.nl/algemenevoorwaarden). Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten.

 

Artikel 15 - Klachten en geschillen

  1. Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Wij stellen het op prijs als u ons dat eerst laat weten zodat wij serieus werk kunnen maken van uw klacht.

  2. Mocht er toch een geschil ontstaan, dan moet u zich wenden tot de bevoegde rechter te Oost-Brabant. De mogelijkheid om een geschil bij de rechter te starten, vervalt na één jaar nadat de aanleiding voor het geschil is ontstaan. De bevoegde rechter te Oost-Brabant is exclusief bevoegd van geschillen kennis te nemen.

 

Artikel 16 - Toepasselijk recht

  1. Op alle overeenkomsten, deze algemene voorwaarden en handelingen die daaruit voortkomen, is exclusief het Nederlandse recht van toepassing, met uitzondering van hetgeen is bepaald in artikel 10 lid 6 van deze voorwaarden.

  2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag 1980 (CISG) wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

bottom of page